kaja

Wednesday, August 02, 2006

ferien min



Har ganske nettopp kommet hjem fra litt over 2 uker i Thailand, Vietnam og Kambodsja. Veldig spennende og annerledes, kanskje spesielt Kambodsja... Selvfølgelig masse flotte templer, bl.a. Angkor Wat. Vi så Pol Pot-museet og besøkte en Killing Field, der masse mennesker ble drept i 1970-årene. Men det som gjorde størst inntrykk var alle menneskene som bodde der. 80% lever under fattigdomsgrensen, og alle tigget. Jeg delte ut tyggis, godteri og nesten tomme vannflasker, og da ble de fornøyde. Grusomt å se så masse mineofre uten armer og ben, forbrente ansikter mm, gatebarn ned til 7 år som sov på fortauet og tynne mødre som gikk med barn på armen og viste frem babyens tomme melkeflaske. I hvert fall, jeg har altså bestemt meg for å hjelpe folk når jeg blir stor, og planen er nå å bli informasjonsrådgiver i Leger uten Grenser når jeg blir stor!

0 Comments:

Post a Comment

<< Home